Resellers FAQ en cases
Vragen en antwoorden over CoDesk
Van wie is de klant?
CoDesk heeft alleen contact met klanten van de reseller als de reseller dat wenst. In dat geval is ook altijd ‘namens de reseller’. Conform onze ISO-certificering mogen alleen geregistreerde aanmelders contact opnemen met onze servicedesk en de reseller bepaalt wie de geregistreerde aanmelders zijn.
Communicatie met deze aanmelders beperkt zich tot inhoudelijke vragen over de dienst. Financiële en juridische zaken worden enkel en alleen besproken met de reseller.
Hoe werkt het precies? Technisch ook
Het verschil zit alleen in de ‘logische’ verdeling van klanten. D.w.z. dat de klanten die een reseller aanmaakt direct onder beheer van die reseller vallen en dat alle zaken die speciaal voor die reseller zijn ingericht (zoals een eigen fileserver, toegang tot applicatieservers van klanten, monitoring) ook direct voor die reseller beschikbaar zijn.
Wat levert het op? Marge en kick-back fees
Voor resellers die geen zelf geen technische support willen of kunnen leveren (“launch & leave” model) is het mogelijk de dienst van CoDesk als een echte CoDesk-dienst te verkopen met een kick back fee op basis van de maandelijkse fee.
Wat doet CoDesk en wat moet hij zelf nog doen?
Natuurlijk levert CoDesk ook ondersteuning en advies bij pre-sales trajecten. Dat zit allemaal inbegrepen bij de dienst.
CoDesk is een kleine club. Hoe betrouwbaar zijn ze en is de continuïteit goed geregeld?
Zie de veel gestelde vragen over de vraag “Hoe groot is CoDesk”.
Wat voor garanties krijg ik van CoDesk?
Dit geeft vertrouwen want dat bied je alleen aan als je gelooft in je eigen diensten!
En wat we bij resellers net zo zien als bij onze directe klanten: ze blijven voor lange tijd behouden door goede service van CoDesk. Maar geloof ons niet, vraag het onze klanten!
Hoe werkt het technisch: Hoe maak je dan connectie met het serverpark, hoe heb je de security dan geregeld etc?
Verbinding maken met onze diensten is afhankelijk van de dienst die gebruikt wordt (Microsoft 365, webportaal, RDP of HTML5, IPSEC). Maar wat altijd geldt: CoDesk zorgt voor de beveiliging. Dus er is altijd minimaal een SSL-versleuteling en alles hangt achter een vorm van een proxy en firewalls volgens best practices. Meer over techniek lees je hier
Wat krijgt een reseller aan remote management tools?
In eerst instantie krijgt de reseller een login bij CoDesk met toegang tot ITM. Deze tool maakt aanmaken, logging en beheer van klanten en hun accounts zeer eenvoudig.
Op verzoek maken we ook direct login aan voor het supportsysteem en de algemene monitoring.
Een reseller met klanten met eigen back-end servers of specifieke monitoringwensen, krijgt toegang tot de monitoring binnen het account bij CoDesk. Ook de klanten van de reseller kunnen (met toestemming van de reseller) toegang krijgen tot de monitoring van hun servers en diensten.
Een reseller met meer technische skills kan ook toegang krijgen tot meer technische consoles voor diagnose van logins, printers, fileshares etc.
Hoe gaat CoDesk om met vragen van auditors van klanten van resellers?
Deze resellers gingen je al voor
Meer weten over hoe wij met resellers werken?
Wat kunnen we voor jou doen?
Haast? Bel 088 1881999
Twijfel? Ook geen probleem
Wat als je nog met veel vragen zit?
Of heb je liever gewoon eerst antwoord op je IT-vragen zonder 'sales'?
Plan dan een gesprek met Ben, onze CTO
Kost je niks, maar levert zeker nuttige
inzichten op.