ICT kosten per medewerker etc.
Wat kost of brengt automatisering jou?
Controle over ICT kosten
ICT en koffie zijn allebei heel belangrijk voor een organisatie. Althans, dan vinden wij.
De kosten versus de baten van koffie lijken echter makkelijk te bepalen en te beheersen dan van ICT.
Het gaat vooral over de aanpak
Wij hebben een weg gevonden in het meer dan meetbaar én beheersbaar maken van ICT kosten per medewerker.
Kostenbeheersing = meetbaar en voorspelbaar maken
Kosten uitdrukken kan op diverse manieren, bijvoorbeeld per werkplek, per medewerker of -iets geavanceerder- per kostenplaats. Hoe dan ook, het begint met zorgen dat gebruik en verbruik meetbaar is (waar je daarna iets aan toerekent is volgende stap).
Als je over kosten beheersen praat, dan moeten die kosten, naast meetbaar, ook voorspelbaar zijn.
Lastig voor velen, maar dat hoeft niet
Op basis van bezoek van onze blogs over de kosten van een (online) werkplek zien we dat veel organisaties worstelen met vraag rond de kosten van ICT per medewerker. Met de juiste aanpak is dat echter niet nodig. We hebben het zelfs teruggerekend naar kosten per werknemer per dag.
Gespecialiseerd in grote oplossingen voor kleinere organisaties
CoDesk is gespecialiseerd in het bedienen van juiste de kleinere organisaties en MKB-bedrijven. Klanten waar geen er geen budget is voor een decidated IT-manager, waar de systeembeheer vaak ingehuurd wordt en echte aandacht voor ICT mist. Klanten die ook niet echt de interesse kregen van ICT-bedrijven omdat ze ’te klein’ en dus ’teveel werk’ zijn.
Slim automatiseren maakt bereikbaar, meetbaar en voorspelbaar
Voor ons maakt het niet uit of we een ICT-omgeving voor1, 2, 5, 20 of 1000 werkplekken maken. Het staat in 3 minuten klaar! Compleet met alles wat een professionele omgeving vraagt. Zien is geloven! Daarmee is complete ICT dus ook bereikbaar gemaakt voor ieder bedrijf.
Opdelen in stukken, plat slaan en modulair maken
Dat kan alleen met een goed concept en verregaande automatisering waarbinnen je denkt in het opdelen, plat slaan en modulair maken diensten: het steeds weer terugbrengen van een klantwens tot een duidelijk omlijnde functie die voor 90% van de klanten direct werkt, wat daarna ze zelf kunnen bedienen / uitdelen én wat past in het grotere plaatje als iets wat aanvullende werkt.
Zodra je zo’n ‘module’ hebt, dan kan je daar ook als meetbaar en rapporteerbaar aanbieden. En omdat klanten het zelf aan / uit kunnen schakelen (vaak per medewerker) is het dus ook voorspelbaar. Zowel in functionaliteit als in kosten.
Kosten zijn alleen kosten als er geen baten tegenover staan
Meer weten? Doen een CoScan
Een CoScan is een korte, gratis inventarisatie van drie kwartier tot een uur. We beginnen met vaste vragen zoals:
Wat zijn jouw zorgen / wensen?
Je hebt ambitie maar wat staat ambitie nu in de weg? Waar wil je naar toe in 1, 2 en 5 jaar en wat moet ICT dan voor je oplossen?
Hoe is je ICT nu geregeld?
Waar sta je nu? Wat is er wel en niet geregeld? Wat werkt wel en wat werkt niet?
Hoeveel betaal je nu?
‘If it ain’t broke don’t fix it’ is een goed uitgangspunt, maar wat kost jouw ICT nu?
Daarmee hebben we vaak al genoeg informatie om er een nuttige sessie van te maken.
Vervolgens onze analyse…
Daarna maken wij een analyse voor je die in gaat op:
Kwaliteit van inrichting
Wat zijn de sterke en zwakke punten van jouw ICT t.a.v. techniek, veiligheid en (steeds belangrijker) wetgeving?
Quick fixes
In elke situatie zijn er op korte termijn stappen te maken, wij vertellen waar naar ons idee ‘low hanging fruit‘ hangt.
Ontwikkelingen
Kijkend naar jouw ambitie op korte, middellange en lange termijn, geven we onze visie op toekomstige ontwikkelingen waar je rekening mee moet houden.
Kosten
De zorg van elke ondernemer: betaal ik niet teveel?
Dat is lastig vergelijken vaak voor ondernemers, maar wij zien vaker offertes (en de verborgen kosten), dus we kunnen een goede indicatie geven van de ‘value for money‘.
Kortom, even een APK-check van de motor van jouw organisatie!
En waar nodig een handige actielijst van zaken die aandacht vragen.
Na een advies over op welke manieren de organisatie ‘naar de cloud’ kon stappen:
Hier word ik blij van. Het is duidelijke en begrijpbare taal. Ik ga dit verder in de organisatie bespreken.
Trusted advisor
CoDesk is voor haar klanten sparring partner en dat doen we graag. Het houdt ons scherp en verleidt ons om altijd verder te blijven kijken. De beloning voor ons is een goed gesprek en de rol als trusted advisor.
Steeds lastiger om alles zelf bij te houden
We merken dat er heel veel behoefte aan is aan een adviseur die ICT en de business kent. ICT kent veel en steeds meer buzzwords. Maar wat is nu een hype en wat is nu echt nodig? Daar is CoDesk altijd helder in.
Heldere taal
Het concept van CoDesk is altijd geweest om de controle over ICT terug te brengen naar de klant. Dat kan alleen op een manier die begrijpelijk is voor mensen niet soms niets met ICT te maken (willen) hebben. Kijk maar naar hoe we beheer simpel maken met Selfservice. Die aanpak zit ook in onze adviezen.
N.b. graag even aangeven dat je een CoScan wenst bij het boeken van de afspraak.
Let op!
Voordat je een CoScan-sessie boekt is het goed te weten dat deze niet voor iedereen is. De CoScan is alleen voor mensen die hun onderneming en dus hun ICT serieus nemen. Die bereid zijn om tijd, geld en energie te investeren om hun motor te tunen tot maximale performance.
We willen je daarbij daar dolgraag helpen. Dus als jij voor een goede ICT-omgeving gaat – in alle opzichten – boek dan snel een CoScan-sessie in en zorg dat je minimaal deze gegevens bij de hand hebt:
-
- Beschrijving van de huidige inrichting (servers, verbindingen, accounts, applicaties en hoeveelheid opslag)
- Vaste en variabele kosten van jouw huidige ICT (licenties, telefonie, website, systeembeheer, apparatuur etc)
Wacht niet te lang en boek een CoScan-afspraak met onze CTO Ben:
Wat kunnen we voor jou doen?
Haast? Bel 088 1881999
Twijfel? Ook geen probleem
Wat als je nog met veel vragen zit?
Of heb je liever gewoon eerst antwoord op je IT-vragen zonder 'sales'?
Plan dan een gesprek met Ben, onze CTO
Kost je niks, maar levert zeker nuttige
inzichten op.