Klantcase: Koevoets Advocaten
Tekst: Pauline Huijzer
Geïnterviewde: mr Robert Koevoets
China Desk
Robert Koevoets: “We zijn erg trots op onze China Desk. Rotterdam is een aantrekkelijke regio, uiteraard mede door de Rotterdamse haven. Nederland is voor bedrijven uit Azië sowieso een geliefd vestigingsland. De faciliteiten in Nederland zijn goed, we hebben een hoog niveau dienstverlening, een open cultuur, zijn een politiek stabiel land met bovendien een goede infrastructuur.”
‘Voor we de overstap maakten naar CoDesk hadden we een eigen server, met alle zorgen van dien.’
Robert Koevoets, Oprichter Koevoets Advocaten
Zorgen over ICT in eigen beheer
Robert Koevoets is een oude bekende van Sven van der Waal van Dijk (een van de oprichters van CoDesk, red.). Samen doorliepen zij de middelbare school en beide volgden een studie aan de Rotterdamse Erasmus Universiteit. Toen Koevoets op LinkedIn zag met welke activiteiten Sven zich met CoDesk bezighoudt, zocht hij contact. “Met de groei van de organisatie werd ICT ook een thema voor ons. Voor we de overstap maakten naar CoDesk hadden we een eigen server, met alle zorgen van dien. Een server heeft onderhoud nodig, het systeem liep wel eens vast, licenties moesten worden bijgehouden, enzovoorts.”
Digitaliseren lang proces
“De advocatuur is een vrij traditionele beroepsgroep”, aldus Koevoets. “We doen nog veel op papier en gebruiken hier zelfs nog de fax. Het digitaliseren gaat heel langzaam. Dat heeft ook te maken met het feit dat de partijen waar wij dagelijks mee te maken hebben (onder meer het Openbaar Ministerie, de IND en de Rechtbank, red.) nog veel op papier doen. Als ik zelf echt iets wil lezen doe ik dat ook nog op papier. Al worden al onze dossiers tegenwoordig digitaal opgeslagen, toch ontkom je niet aan het printen van de stukken om je voor te bereiden. Maar het is wel fijn dat je een veilige plek hebt om een en ander te bewaren. Voor ons verbeterde ook de toegankelijkheid van de dossiers enorm. Niet meer op je knieën voor een dossierkast, maar het ordenen van, zoeken naar en binnen dossiers gaat nu razendsnel.”
‘We betalen elke maand hetzelfde bedrag en daardoor weten we waar we aan toe zijn.’
Beheersing van en inzicht in kosten
“Met de keuze voor de Online Desktop staan we niet langer voor onplezierige verrassingen op kostengebied. We betalen elke maand hetzelfde bedrag en daardoor weten we waar we aan toe zijn. Toch was het vooral het gemak dat ertoe bijdroeg om met CoDesk te gaan samenwerken. Verlaat een medewerker ons kantoor, dan haalt CoDesk deze uit het abonnement, komt er iemand bij, dan is het zo geregeld om een en ander aan te zetten voor die persoon. Die duidelijkheid, daar hou ik van.”
Samenwerking met CoDesk
Over de samenwerking met CoDesk is Koevoets dan ook zeer tevreden. “Ik zie hen echt als partner op ICT gebied. Ze kennen ons bedrijf, zijn op de hoogte van onze manier van werken en onze behoeftes. Wanneer we vragen hebben dan hebben zij een goed bereikbare helpdesk en we krijgen altijd snel een antwoord. Het is fijn dat ze zelfs buiten kantoortijden bereikbaar zijn. Dan is het prettig dat het geen storingsdienst is, die naar je toekomt, maar zij kijken in hun eigen systeem wat er aan de hand is. Ook wanneer dat niets te maken heeft met de dienstverlening maar er bijvoorbeeld sprake is van een haperend internet. Het persoonlijk contact is heel fijn. De mensen van CoDesk zijn heel professioneel en zelfs na de groei die zij de afgelopen jaren doormaakten, blijft het contact informeel en persoonlijk. Ze kennen mijn organisatie en weten wie er werkt en wat we doen. We hoeven niet zoveel uit te leggen om geholpen te worden en dat werkt erg plezierig.”