Klantcase: FourPoints

Tekst: Pauline Huijzer
Geïnterviewde: Remco van Vliet

FourPoints levert Business Intelligence (BI) oplossingen die data uit systemen omzet in waardevolle managementinformatie. Al sinds hun oprichting in 1991 werkt FourPoints voor grote corporate organisaties met een eigen infrastructuur. Speciaal voor het MKB ontwikkelden zij onlangs een BI as a Service (BIaaS) oplossing waardoor dure, eigen applicaties overbodig zijn. Voor een vast bedrag per maand kun je gebruik maken van de licenties en de BIaaS oplossing.

CoDesk is partner van FourPoints en levert het flexibele infrastructuur platform voor deze diensten. Dit geeft FourPoints de kans zich helemaal te richten op de functionele vraag van haar klanten, zonder zich zorgen te maken over de onderliggende techniek, capaciteit of beveiliging. Het hele platform schaalt mee met de groei van FourPoints, nu 27 medewerkers en een ambitie om de komende jaren door te groeien naar een aantal van zo’n 40 – 50. We spreken Remco van Vliet, manager operations over de samenwerking met CoDesk.

Managementinformatie

Van Vliet: We helpen bedrijven om beslissingen te kunnen nemen; gefundeerde beslissingen, beslissingen gebaseerd op data. Daarvoor organiseren, integreren en structureren we de data tot informatie en creëren we overzicht en inzicht in alle data en informatie die door een organisatie stroomt en zorgen we ervoor dat deze op elkaar is afgestemd.
Onze voornaamste klanten waren en zijn deels nu nog corporate organisaties. Zo werken we voor een grote bank en telefonie/internet providers. Veel van deze bedrijven outsourcen hun IT tegenwoordig naar landen als India. Vandaar dat we een nieuwe strategie ontwikkelden, gericht op het (top) MKB.

‘De oplossing van CoDesk groeit met ons mee.’

Goed partnerschap

Van Vliet werkt al 10 jaar voor de organisatie. Hij is eindverantwoordelijk voor de operatie en is als meewerkend voorman ook twee dagen per week bij klanten op locatie. “Voordat we samenwerkten met CoDesk hadden we een serverruimte en veel eigen hardware, inclusief de bijkomende zorgen rondom licenties. Onze servers werden op afstand voor ons beheerd. Wij waren te klein voor onze toenmalige partner. Zij waren belangrijk voor onze operatie, maar voor een goed partnerschap moet je ook belangrijk voor hen zijn. Daarbij wilden we naar virtualisatie en geen omkijken meer naar de licenties. Grote voorinvesteringen zijn verleden tijd. We nemen alleen dat af wat we nodig hebben. De oplossing van CoDesk groeit met ons mee. Ook zorgt CoDesk ervoor dat we voor onze medewerkers diverse applicaties uit en aan kunnen zetten, waardoor we de kosten beheersbaar maken.”

Mobiliteit

“We werken met CoDesk samen voor onze online werkplekken en nemen servers af voor de BIaaS-oplossing. Voor onze mobiliteit heeft het werken met de online werkplek veel voordelen. Zo konden onze servicedesk medewerkers onlangs niet naar kantoor komen omdat de treinen niet reden. Het is dan echt een uitkomst dat ze gewoon thuis kunnen werken en bereikbaar zijn. We hebben niets meer lokaal. Je logt in op een virtuele omgeving, die eruit ziet als een Windows omgeving en daar vind je alles wat je nodig hebt.”

‘CoDesk verplaatst zich in wat voor ons de beste oplossing is.’

Remco van Vliet
Manager Operations bij FourPoints

Samenwerking CoDesk

Van Vliet vervolgt: “CoDesk denkt met ons mee en vult niet blind onze vragen in vanuit een kans om meer omzet te maken. Ze verplaatsen zich in wat voor ons de beste oplossing is. Onlangs legden wij een nieuwe ontwikkeling aan hen voor. CoDesk adviseerde ons toen dat het slimmer zou zijn een dedicated server in te zetten zodat we juist minder kosten zouden hebben dan de standaard oplossing. Ze bekijken vanuit hun expertise wat de beste oplossing voor ons is. Echt wat je van een partnerschap mag verwachten.”

Automatische monitoring

Voor het beheer heeft FourPoints de ondersteuning van CoDesk niet dagelijks nodig. “We kunnen veel zelf, en voor de applicaties die we nog niet zelf kunnen managen, zijn er plannen om dat ook in de toekomst zelf te doen. Alleen wanneer er iets niet werkt, en dat komt niet vaak voor, hebben we contact. Verder heeft CoDesk de monitoring geautomatiseerd. We krijgen automatisch een mail wanneer een schijfruimte volloopt. Dan weten wij wat we moeten doen: opschonen of extra storage aanschaffen.”

Informeel professioneel

“We hebben een informeel professioneel contact, net als met onze eigen klanten.” Besluit van Vliet. “Dat houdt: goede afspraken. Aan het begin van onze samenwerking zijn we netjes een contract met elkaar aangegaan. Maar we kijken nooit naar het contract. Ik vind dat je bij onverhoopte onenigheid iets moet hebben om op terug te vallen, maar op het moment dat je dat moet doen dan ben je eigenlijk een stap te ver. We schakelen goed met elkaar, CoDesk is een fijne organisatie om mee samen te werken!”

Te hoge kosten?

Je bent niet alleen als je het gevoel hebt dat je ICT te duur is. Want je krijgt voor ieder klein dingetje een factuur: Office, een tooltje hier, tooltje daar, licenties, servers, internet, etc. Het telt snel op en varieert sterk per maand. En het is niet altijd even duidelijk waar je nu precies voor betaalt, maar je wilt het risico niet lopen dat er iets omvalt, dus dan toch maar betalen.

Wij doen het anders

CoDesk is transparant in wat alles kost. En vooral ook dat je vooraf weet waar je wel en niet voor betaalt. Zelf houden we ook niet van verrassingen en onduidelijkheden. We bieden een heel pallet aan diverse werkplekken: voor de medewerker die alleen een formulier moet kunnen invullen of online e-mail moet kunnen gebruiken tot een plek waar volledig secure de zwaarste applicaties moeten kunnen draaien.

Voor elk budget

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties. We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de kosten voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking.

Gratis advies

Is jouw ICT niet flexibel (genoeg)?

Wil je een simpele aanpassing en krijg je te horen dat het niet kan? Wordt iedere wens voor verandering geblokkeerd omdat je systeem verouderd is? Of is het je huidige leverancier die maar één manier van werken heeft en dat is zíjn manier van werken? En alleen voor veel geld kan het anders?

CoDesk biedt een volledig flexibele opzet met migraties zonder set-upkosten. Daarna is het mix & match uit al onze diensten. Van de simpelste mailbox op je telefoon tot een high-end eigen infrastructuur met alles er op en er aan.

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties.

We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de soorten werkplekken voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking. 

Gratis advies

Is jouw ICT verouderd?

Leeftijd komt met beperkingen. En die beperkingen – zeker in IT – zitten je in de weg. Bijvoorbeeld je provider die je forceert om tegen betaling naar een andere server te gaan. Of je software die meldingen geeft end-of-life te zijn, terwijl upgraden niet zomaar kan, je data raakt en je IT-leverancier er al gretig een fikse offerte voor heeft neergelegd.

Niet up-to-date = risico

Kortom, aIs jouw IT-omgeving niet meer up-to-date is, dan beperkt je dat in je mogelijkheden en het is ook nog eens een beveiligingsrisico. Tijd om er wat aan te doen!

Bij CoDesk hebben we alles al klaar staan om jouw omgeving weer helemaal bij de tijd te brengen. En dat kost je nog niks ook. Sterker nog: je mag het eerst gratis proberen.

Gratis upgraden

Geen catch! Je zit dus nergens aan vast, je kan zonder risico's testen en daarna per maand schakelen tussen de verschillende opties. Je bent volledig flexibel in kosten én opties. En heel belangrijk: wij houden jouw omgeving ook altijd up-to-date.

Gratis advies

Is jouw werkplek wel of niet veilig?

Lastig om zelf te bepalen in een wereld waar de dingen zo snel veranderen. Niet alleen qua techniek, maar ook op het gebied van wetgeving.

Jouw zorgen de deur uit

Gelukkig hoef je ook niet zelf te doen. CoDesk bouwt haar diensten op basis van haar ISO27001 certificering en met oog voor de zaken die bedrijven geregeld moeten hebben qua ICT. Denk aan waarborgen ten aanzien van de AVG en bewaartermijnen voor de fiscus. Maar denk ook aan anti-malware bescherming, back-up strategieën en monitoring. Alles zit er eigenlijk al in. 

Dat scheelt jou weer kopzorgen. Hoef je je alleen nog maar bezig te houden met hoe je wil werken

Gratis advies

Andere vraag over ICT?

Heb je een andere vraag of wil je concreet advies over een onderwerp? We gaan graag even met je zitten om te kijken wat we voor je kunnen doen. We zijn sowieso fan van leuke maatwerkoplossingen (waar we dan graag weer een standaard voor verzinnen) en tijdens een bak koffie borrelen vaak de best ideën op.

Kost je niks, kan veel opleveren!