Nieuws & blogs
Websites bouwen en hosten bij CoDesk
Alles wat je op internet ziet of gebruikt draait ergens op een server. De 'cloud' is ook niet meer dan 'somebody elses computer'. CoDesk levert zulke computers, maar voor websites deden we tot een paar jaar terug niet veel. Het was niet onze focus, het leverde de...
DNS beheer wordt steeds belangrijker
DNS is het systeem waarmee dingen op het internet de weg naar de juiste plaats gewezen wordt. Zoals: waar moet e-mail naar toe en waar staat de website.Het is geen directe rocket science als je er vaker mee werkt, maar abracadabra als je dat nooit doet:Verstoringen...
Makkelijk meekijken met collega’s
Meekijken met een collega is handig, zeker nu we veel thuiswerken met z'n allen. Daar moet je dan wel eerst tools voor aanschaffen en inrichten. Maar dat is bij CoDesk niet (meer) nodig.ITM Light We hebben een ITM 'light' gebouwd waarmee key-gebruikers (naast de...
Het IBM-effect: voor bange beslissers
De naam IBM was in mijn jeugd gelinkt aan schaken. Kasparov moest het als grootmeester opnemen tegen een supercomputer van IBM. Bij elke nieuwe iteratie van de supercomputer van IBM was er dan weer een item in het journaal en in de krant. Op zich was het wel spannend:...
CoPi nog compacter
Ons CoPi kan nog compacter!Nu is de CoPi al een klein kastje waar je de netwerkkabel, scherm, muis en keyboard op aansluit. Maar dat kan dus nóg simpeler: een keyboard waar je je scherm(en), netwerkkabel en muis op aansluit. Daar zit dan alles in wat normaal in het...
Automatiseren voor €7,49
Have you tried turning it off and on again? South Park maakte er ooit een hele aflevering over en de IT Crowd* zou er nu nog steeds de telefoon mee opnemen: Have you tried turning it off and on again? Humor omdat het zo ontzettend herkenbaar is. Ook u zal vast wel...
De overeenkomst tussen automatisering en (goede) koffie
Een adviseur van een klant vroeg om goede koffie. Maar dan in figuurlijke zin voor IT-diensten. Want als er goede koffie geschonken wordt, dan hoor je daar eigenlijk niemand over. Slechte koffie is echter een bron van doorlopende ergernis en veel gemopper. Bij CoDesk...
Livegang Movimento
Vandaag met CoDesk een succesvolle migratie en livegang afgerond bij onze nieuwe klant Movimento! Movimento is een schitterende organisatie in Zeist die de kwaliteit en toekomstbestendigheid van de zorg en welzijn verbetert! Meer info: www.movimento-zorg.nlBel 088 -...
Nieuwe direct mailing campagne
En weer een gave dag bij CoDesk: Mijn laatste Direct Mailing was volgens mij ergens in 2008! Leuk om weer eens te doen in 2020, maar wat kwam daar ook alweer allemaal bij kijken? - Doelgroep... check - Verhaal... check - Brieven... check - Adressen... check -...
Mag ik nog Zoom gebruiken en andere vragen…
Privacy- en security issues, schering en inslag bij tools voor remote overleg. Is er helderheid met wie en welke informatie wordt gedeeld? Komt de Amerikaanse CLOUD Act bijvoorbeeld overeen met de Nederlandse AVG? Volstaat de privacyverklaring op basis van AVG? Gaan...
Privacy- en security issues, schering en inslag bij tools voor remote overleg
Is er helderheid met wie en wat informatie wordt gedeeld? Komt de Amerikaanse CLOUD Act bijvoorbeeld overeen met de nederlandse AVG? Volstaat de privacyverklaring op basis van AVG? Gaan er alarmbellen rinkelen als de jaarrekening wordt besproken via een “gratis” tool?...
Veilig en gemakkelijk thuiswerken
Veilig en makkelijk thuiswerken… voor veel organisaties nu een heel actueel vraagstuk. Maar voor CoDesk niet!Al sinds 2011 gemaakt om volledig thuis te kunnen werken. Een CoDesk werkplek is geïnstalleerd binnen enkele minuten en we bieden het nu een maand gratis aan...
Planning en gebakken lucht
Wij zijn gestopt met planning. Nou ja, we zijn gestopt met het noemen van datum van oplevering van nog niet geautomatiseerde zaken.Wat wij anders doen is -zo mogelijk- alles automatiseren. Dat maakt het uitrollen van bijvoorbeeld servers, applicaties en instellingen...
KISS IT goodbye
Simpel storingen voorkomenAls ik bij klanten op bezoek kom voor een storing, dan word ik vroeg of laat wel naar de meterkast geleid. Een paar routers, een paar switches, een paar splitters en soms nog een telefooncentrale. Maar in ieder geval een hoop kabels. Maar al...
Qifi
Tiep, tiep, tieperdetiep... Is dat nou een nul of een O?Grote letter of kleine letter? Een onmogelijke code voor het gasten-WIFI of juist iets wat heel simpels, alleen net met een hoofdletter op een plek waar je hem niet verwachtte. Het blijft wat ongemakkelijk. Het...
Password Reset ‘as a Service’
Wat u na de vakantie niet kan ophalen bij de afdeling "Lost and Found" is uw wachtwoord. Vervelend, want wachtwoord vergeten komt regelmatig voor en dat kost zowel de gebruiker als de hele organisatie tijd en geld. In de meeste gevallen moet je bij een vergeten...
Communicatiestress
Als rechtgeaarde techneut blijf je natuurlijk op de hoogte van de laatste snufjes, gadgets en applicaties. Je leest blogs, Tweakers, Bright, Engadget en bekijkt vlogs. Zo zie je dan weer de nieuwste manieren van communiceren en, in den beginne, wil je die dan ook...
They don’t call us anymore….
Weet je wat irritant is ? Als je steeds een helpdesk moet bellen voor de meest eenvoudige verzoeken. Of dat je wel een factuur krijgt voor je IT, maar geen idee hebt hoe je provider nu precies aan die gegevens komt. Je kan de gegevens vaak wel krijgen maar je moet er...
Een écht simpele werkplek zonder investeringen
Deze week is er weer een klant overgestapt op werken via onze terminal ‘as a service’ (inderdaad dienst): de CoPi terminal. Snel, veilig, goedkoop, zeer eenvoudig en zoals alles wat we leveren: zonder set-up kosten of investeringen. We hebben eigenlijk nooit zelf...
Blijf niet met vragen zitten!
Aarzel niet: bel of mail ons voor antwoorden