Blogs
Het IBM-effect: voor bange beslissers
De naam IBM was in mijn jeugd gelinkt aan schaken. Kasparov moest het als grootmeester opnemen tegen een supercomputer van IBM. Bij elke nieuwe iteratie van de supercomputer van IBM was er dan weer een item in het journaal en in de krant. Op zich was het wel spannend: wanneer zou de computer beter...
Automatiseren voor €7,49
Have you tried turning it off and on again? South Park maakte er ooit een hele aflevering over en de IT Crowd* zou er nu nog steeds de telefoon mee opnemen: Have you tried turning it off and on again? Humor omdat het zo ontzettend herkenbaar is. Ook u zal vast wel eens met de stekker in uw hand...
De overeenkomst tussen automatisering en (goede) koffie
Een adviseur van een klant vroeg om goede koffie. Maar dan in figuurlijke zin voor IT-diensten. Want als er goede koffie geschonken wordt, dan hoor je daar eigenlijk niemand over. Slechte koffie is echter een bron van doorlopende ergernis en veel gemopper. Bij CoDesk hebben we goed nagedacht over...
Mag ik nog Zoom gebruiken en andere vragen…
Privacy- en security issues, schering en inslag bij tools voor remote overleg. Is er helderheid met wie en welke informatie wordt gedeeld? Komt de Amerikaanse CLOUD Act bijvoorbeeld overeen met de Nederlandse AVG? Volstaat de privacyverklaring op basis van AVG? Gaan er alarmbellen rinkelen als de...
Planning en gebakken lucht
Wij zijn gestopt met planning. Nou ja, we zijn gestopt met het noemen van datum van oplevering van nog niet geautomatiseerde zaken.Wat wij anders doen is -zo mogelijk- alles automatiseren. Dat maakt het uitrollen van bijvoorbeeld servers, applicaties en instellingen voor onze klanten eenvoudig....
KISS IT goodbye
Simpel storingen voorkomenAls ik bij klanten op bezoek kom voor een storing, dan word ik vroeg of laat wel naar de meterkast geleid. Een paar routers, een paar switches, een paar splitters en soms nog een telefooncentrale. Maar in ieder geval een hoop kabels. Maar al die 'paren' zijn wel een...
Qifi
Tiep, tiep, tieperdetiep... Is dat nou een nul of een O?Grote letter of kleine letter? Een onmogelijke code voor het gasten-WIFI of juist iets wat heel simpels, alleen net met een hoofdletter op een plek waar je hem niet verwachtte. Het blijft wat ongemakkelijk. Het lukt uiteindelijk altijd maar...
Mail naar sales@codesk.nl
Of bel 088 - 188 1999
Wil je liever nog niet met een sales in gesprek maar eerst antwoord op je IT-vragen? Dat kan! Plan dan een gesprek met Ben, onze CTO. Hij heeft alle IT-antwoorden.