Over CoDesk
De Cloud was eng en een uitdaging
15 jaar geleden was mobiel werken best nog een uitdaging en ‘cloud’ voor veel mensen nog iets engs. Een oplossing voor mobiel werken was duur en je zat doorgaans voor jaren aan een contract vast. Daarbij komt nog dat IT-aanbieders graag jagen op de grote klanten en de kleintjes (zeg onder 20 medewerkers) eigenlijk niet interessant vinden.
Ook voor de kleinere organisaties een goed aanbod
De meeste IT-bedrijven focussen op grote organisaties. Voor de kleinere ondernemers is er vaak alleen maar ‘eenheidsworst’. Meestal in de vorm van inflexibele, losse installaties met beperkte functies. En zonder focus op onderhoud en beheer vaak nog aanleiding voor veel ‘uurtje-factuurtje’.
En dat doet CoDesk dus anders!
In 2011 gingen Ben, Edgar en Sven aan de slag om een oplossing te bedenken die zelfs voor de kleinste organisaties een oplossing van ‘corporate’ niveau bood. Vandaar de naam ‘Corporate Desktop’, afgekort CoDesk.
Veel met weinig
In 2011 bedachten we dat we met max 5 beheerders tot 10.000 werkplekken moesten kunnen beheren. We zijn nog steeds op koers maar we hebben toch wat aanpalende diensten bij onze basis ‘werkplekoplossing’ getrokken. Simpelweg omdat klanten dat graag wilden. Denk aan telefonie, een terminal-oplossing, een filesharing tool en webhosting.
De extra ontwikkelde diensten maken de weg ietsje langer maar we bedienen nu met een fractie van de mensen meer klanten dan wat we allen ooit bij oude werkgevers deden en waar er vele tientallen mensen nodig waren.
Nooit meer dan twee keer
De aanpak is en blijft: wat je meer dan twee keer moet doen, moet je automatiseren. En automatiseren vraagt om standaardiseren. Wat je zo met automatisering aan tijd verdient kan je teruggeven aan de klant. En de tijd die je daar weer mee wint kan je weer steken in automatiseren!
Automatiseren betekent ontwikkelen en dat is per definitie leuker dan repeterend werk. Dus wij hebben leuk werk, goede koffie en de telefoon van de servicedesk gaat nauwelijks over. Q.E.D.
Tot op de dag van vandaag blijven de toen geformuleerde uitgangspunten overeind:
- Door slim te delen komen ‘corporate’ opties beschikbaar voor kleine organisaties
- Elke organisatie heeft het recht op een eigen look&feel / instellingen
- Je moet overal en altijd op elk apparaat kunnen werken
- Klanten moeten zelf ‘in control’ zijn zonder dat ze specifieke ICT-kennis nodig hebben
- Set-up kosten moet je weg automatiseren (dat voorkomt ook human error)
- Security moet standaard én centraal geregeld zijn
- Alles moet per maand op én af te schalen zijn
- 80+% van standaard vragen aan een helpdesk moet een organisatie eigenlijk zelf kunnen afhandelen
- De factuur moet begrijpelijk zijn en je moet alle factuurregels zelf na kunnen tellen
- Rapportages over verbruik / gebruik moeten direct beschikbaar zijn
Quod erat demonstrandum!
(hetgeen bewezen moest worden)
De mensen achter onze dienstverlening zijn
Team CoDesk
Edgar van Hoeijen – Partner en CTO
Eerste technisch geweten en mede-oprichter van CoDesk. Edgar goochelt graag met wiskundige principes, taal en namen. Automatiseert alles wat los en vast zit en sleutelt in zijn vrije tijd aan van alles. Van zijn eigen Ford Thunderbird uit 1957 tot tanks uit de tweede wereldoorlog.
Ben Lamers – Partner en CTO
Sven van der Waal van Dijk - Partner en CEO
Sven haalde ooit zijn bul op aan de juridische faculteit in Rotterdam maar doet stiekem liever techniek. Vandaar dat hij ook aan de wieg van CoDesk stond. Combineert nu alle pre-sales, operationele en administratieve zaken met ondersteuning aan de rest van het team. Vanuit die positie is hij ook de Security Officer van dienst.
Raymond Verbruggen – Support medewerker
Bel je de servicedesk, dan is Raymond meestal degene die je aan de telefoon krijgt. In 2017 kwam hij bij CoDesk werken en na een heel steile leercurve is hij een rots in de branding. Graag gezien zowel bij CoDesk als bij klanten. Motorliefhebber, net als Ben.
Ingrid van Garderen – Programmeur / applicatie specialist
Stille kracht van CoDesk als het gaat om het maken van applicaties en toepassingen voor klanten die naadloos aansluiten op de praktijk van die klant. Ze werkt ook voor Mens & Cloud en de naam geeft het al weg: ook daar is de menselijk maat de norm.
Dave Blondeel – Sales medewerker
Dave is als belkampioen voor CoDesk op zoek naar bedrijven die bewust of onbewust onbekwaam zijn in het onderhouden van de ICT-faciliteiten.
Team Sherpa
Ter ondersteuning van Ben, Dave en Sven zijn Oedo en zijn collega’s de basis voor alle marketing.
Team Cloudtec
Onze ICT partner voor beheer van voormalige DKTP-klanten en meer
Team Tuxis
Voor het beheer van het datacenter en alle benodigde hardware en verbindingen werken we dagelijks samen met het team bij Tuxis.
Team Gussinklo
Partner voor special projects, maatwerk en het ontwikkelen van webapplicaties.
Plus: advies over koffie!
Team KES
Daar waar het een klant op locatie iets ontbreekt aan apparatuur of andere hands-on ondersteuning sturen we het team van KES op pad.
Team DiViSuals
Laat de (web)hosting maar aan ons over! Maar voor het ontwerp van een mooie website werken we graag samen met DiViSuals. Kijk hier wat ze voor onze klanten heeft gemaak.
MVO partner
De opzet van de CoDesk-organisatie en de aard van onze diensten richten zich al sinds oprichting in 2011 op groene(re) vormen van ICT, flexwerken en het voorkomen van files. CoDesk is mede daarom partner van MVO Nederland.
Aantoonbaar goed
CoDesk kan bogen op tevreden klanten én ISO27001 certificering. Dat is de internationale standaard voor informatiebeveiliging. De norm specificeert eisen voor het vaststellen, implementeren, uitvoeren, controleren, beoordelen, bijhouden en verbeteren van een gedocumenteerd Information Security Management System (ISMS). De scope kijkt verder dan alleen directe ICT risico’s maar dekt ook de algemene bedrijfsvoering en vooral de zorg voor het continu verbeteren van processen. Zo weet u zeker dat u met CoDesk goed zit.