Meekijken met een collega is handig, zeker nu we veel thuiswerken met z’n allen. Daar moet je dan wel eerst tools voor aanschaffen en inrichten. Maar dat is bij CoDesk niet (meer) nodig.
ITM Light
We hebben een ITM ‘light’ gebouwd waarmee key-gebruikers (naast de reguliere ITM‘ers) een sessie van een collega kan overnemen voor ondersteuning of overleg.
Die collega moet dan wel ‘OK’ geven natuurlijk:
We hebben er daarnaast ook voor gezorgd dat die collega kan zien of er (nog) meegekeken wordt of niet.
Een aanvulling op Microsoft
Microsoft is vergeten die signalering in te bouwen, dus dat hebben we zelf maar gemaakt. Want na de gevraagde hulp moet je wel weer ongestoord verder kunnen werken natuurlijk. En zo’n groen bolletje is wel zo duidelijk.
Is het bolletje groen, dan kijkt er niemand mee. Als je met je muis er boven zweeft zie je de tekst ‘Nobody is watching you’.
Is het bolletje geel dan wordt er (nog) wel meegekeken. De tekst met als je er met je muis boven hangt is ‘Support is looking at your session’.
Handig toch? En gelijk weer een stukje ‘all inclusive’ handigheid ingebouwd.
Handige info voor support
Naast kunnen zien of er met je meegekeken wordt, hebben we nog een functie aan het groene bolletje toegevoegd om ondersteuning makkelijker te maken. Vandaar de naam ‘CoHelp’.
Voor supportdoeleinden is het vaak handig om details door te geven als: wat is je username, wat is de server waar je op werkt, hoe laat was de storing etc. En wat ook vaak niet bekend is: bij wie moet je zijn?
Dat hebben we makkelijk gemaakt. We vragen voortaan naar het ‘groene bolletje rechts onderin bij het klokje’. Als je daar op klikt krijg je direct te zien wat je username is en op welke server je werkt:
Klik je op de regel ‘Klik hier voor meer informatie’, dan wordt er een webpagina op onze website geopend met daarin iets uitgebreidere info, de naam van de ITM‘er(s) binnen jouw organisatie. Dan weet je direct wie jou kunnen helpen.
Nog mooier: klik op de link ‘Stuur een e-mail’ en een standaard mail aan jouw ITM’er(s) wordt met alle info wordt klaargezet. Je hoeft alleen nog jouw vraag aan te vullen.
En als jouw ITM’er niet uitkomt dan is de informatie natuurlijk ook zo verzonden naar service@codesk.nl
Mail naar sales@codesk.nl
Of bel 088 - 188 1999
Wil je liever nog niet met een sales in gesprek maar eerst antwoord op je IT-vragen? Dat kan! Plan dan een gesprek met Ben, onze CTO. Hij heeft alle IT-antwoorden.