Alleen in heel bijzondere toepassingen had je dan nog Citrix nodig, bijvoorbeeld bij het bekijken van enorme röntgenfoto’s. Ondertussen is ook dat stuk wel zover achterhaald dat Citrix echt niet meer nodig is.
Toch vragen veel nieuwe klanten nog naar ‘de Citrixserver’ om in te loggen, wat ze moeten installeren om in te kunnen loggen of hoe het dan zit met de Citrix-licenties? Zeker bij standaard zakelijk gebruik hebben die bedrijven dus al 10 jaar teveel betaald zonder dat te weten!
Providers willen vaak niet veranderen
Maar niet alleen de klanten gaan mee in de Remote-desktops-moeten-met-Citrix-mantra, ook veel providers zingen nog steeds hetzelfde liedje. De marges op het doorverkopen van Citrix zijn leuk en er is voor kapitalen geïnvesteerd in Citrix-kennis. Dat laat je niet zo maar gaan, alhoewel de klant er feitelijk niks mee opschiet.
Teveel betalen voor licenties is gewoon zonde, zeker als je het dus niet eens meer nodig hebt. Nu kan je bij Microsoft of VMware ook makkelijk teveel geld over de balk trappen, maar dat is een ander verhaal. Voor nu geldt: als je nog Citrix gebruikt, dan ben je dief van je eigen portemonnee.
Extra tools = extra kosten én risico’s
Niet alleen de licenties kosten (extra) geld, maar elke laag extra (zoals Citrix) die je aanbrengt tussen de infrastructuur en de eindgebruiker betekent meer beheer, complexiteit én risico’s. Dat heeft het issue met Citrix vorig jaar wel bewezen. Onze devies blijft dan ook: K.I.S.S. Dat geldt thuis, op kantoor en dus ook in het datacenter. Maar je moet wel durven om te veranderen. En dan helpen we graag!
Meer weten over onze manier om op licentiekosten te besparen?
Neem contact met ons op!
Bel 088-1881999 of mail sales@codesk.nl