ICT werkplekken voor elk budget
ICT zonder verrassingen
Werkplekken én Microsoft 365 op een presenteerblaadje
CoDesk biedt ICT werkplekken voor elk budget en voor elke organisatie. Als online werplek (remote desktop) of als lokale werkplek. Voor lokale werkplekken hebben we Control’em ontwikkeld.
Ondersteuning naar behoefte en budget
Wil je daar dan meer of minder ondersteuning bij? Met of zonder de hardware? Met duidelijke kosten vooraf of liever op nacalculatie? Het kan allemaal. Voor elk budget een oplossing!
Compleet werkplekbeheer ‘as a service’
Met onze (combinaties van) werkplekken kan je voor elke budget een passende werkplek bieden voor jouw organisatie. Voor jouw gemak hebben we alles in prijs per dag uitgedrukt.
Control’em maakt en beheert jouw Microsoft 365 omgeving, met of zonder beheer van hardware
We bieden Control’em in 4 smaken aan: per stap wordt de scope van het beheer van jouw werkplek uitgebreid en schuift er steeds meer zorg naar CoDesk. Per stap zijn er ook steeds meer opties voor support inbegrepen.
Essential
Control'em- Inrichting van jouw Microsoft 365 omgeving
- Inclusief beheer, back-up en beveiliging
Standard
Control'em- Als Essential
- Plus: customized set-up en beheer van lokale computers
Pro
Control'em- Als Standard
- Plus: directe toegang van medewerkers tot support via telefoon en mail
Enterprise
Control'em- Als Pro
- Plus: standaard wijzigingen en back-up van lokale computers
Prijzen zijn een gemiddelde, berekend over 30 dagen per maand
Cloud werkplekken met of zonder Microsoft 365
Dé optie voor organisaties die voor totale ontzorging gaan: zonder investeringen, flexibel in gebruik en zeer schaalbaar én direct ISO 27001 compliant.
CoDesk Desktop
Full online werkplek- Inrichting en beheer van jouw Microsoft Remote Desktop omgeving
- inclusief back-up en beveiliging en uitgebreide (self) support opties
- Geen afhankelijkheid van lokale hardware
- Volledig en direct schaalbaar
- Geen set-up kosten
Prijzen zijn een gemiddelde, berekend over 30 dagen per maand
Maatwerk is altijd mogelijk
Kom je er met deze opties niet uit of wil je dat we aanvullende zaken regelen? Dat kan, naast onze andere diensten is maatwerk is geen probleem!
Control’em Essential →
CoDesk beheert jouw internetdomein, regelt een goede basis inrichting van jouw omgeving (de ’tenant’) bij Microsoft inclusief back-up en beveiliging en regelt de licenties.
Deze opzet is handig voor klanten die alle computers in eigen beheer willen houden, maar wel de juiste inrichting en beveiliging per medewerker willen hebben.
Elke medewerker beschermd voor 35 cent per dag
Wat kost het?
Prijs per account (medewerker) | € 10,75 per maand (excl. Microsoft licenties) |
Prijs per device | niet van toepassing |
Wat zit er in?
Microsoft licentiebeheer* | Ja |
Advanced e-mail security* | Ja |
Extra e-mail security opties* | Optioneel |
Domeinregistratie en beheer | Ja |
DNS beheer* | Ja |
Back-up Microsoft 365* | Ja |
Back-up bij CoDesk | Optioneel |
Contact met servicedesk | Via e-mail |
Support | Op nacalculatie |
Wijzigingen | Op nacalculatie |
Online CMDB* | Nee |
Tenant security baseline* | Default |
Tenant security rapportages* | Optioneel |
Endpoint set-up en beheer* | Nee |
Endpoint back-up* | Nee |
Control’em Standard →
Als Essentials, maar dan mét het beheer van Windows computers er bij.
Set-up van computers is geheel geautomatiseerd en aangepast op huisstijl van de organisatie. Installatie en configuratie van eigen applicaties is mogelijk.
Alle info over computers is online beschikbaar, zelf bijhouden van een inventaris is niet meer nodig.
Support per device is inbegrepen op alle onderdelen die in de set-up zitten.
Extra ondersteuning (technisch en functioneel) en wijzigingen doen we op nacalculatie.
Elke medewerker beschermd voor nog geen 38 cent per dag en computers voor 50 cent
Wat kost het?
Prijs per account (medewerker) | € 11,25 per maand (excl. Microsoft licenties) |
Prijs per device | € 15 per maand |
Wat zit er in?
Microsoft licentiebeheer* | Ja |
Advanced e-mail security* | Ja |
Extra e-mail security opties* | Optioneel |
Domeinregistratie en beheer | Ja |
DNS beheer* | Ja |
Back-up Microsoft 365* | Ja |
Back-up bij CoDesk | Optioneel |
Contact met servicedesk | Via e-mail of via ITM’er* |
Support | Per device op vaste onderdelen van de setup, de rest op nacalculatie |
Wijzigingen | Op nacalculatie |
Online CMDB* | Ja |
Tenant security baseline* | Default |
Tenant security rapportages* | Optioneel |
Endpoint set-up en beheer* | Ja |
Endpoint back-up* | Nee |
Control’em Pro →
Als Standard, dus maar met directe support van je medewerkers.
Wijzigingen doen we op nacalculatie.
Bescherming én ondersteuning van medewerkers en computers voor minder dan €1,75 per dag
Wat kost het?
Prijs per account (medewerker) | € 11,75 per maand (excl. Microsoft licenties) |
Prijs per device | € 39,50 per maand |
Wat zit er in?
Microsoft licentiebeheer* | Ja |
Advanced e-mail security* | Ja |
Extra e-mail security opties* | Optioneel |
Domeinregistratie en beheer | Ja |
DNS beheer* | Ja |
Back-up Microsoft 365* | Ja |
Back-up bij CoDesk | Optioneel |
Contact met servicedesk | Via e-mail en telefonisch |
Support | Ja, per device |
Wijzigingen | Ja, standaard wijzigingen |
Online CMDB* | Ja |
Tenant security baseline* | Custom op verzoek |
Tenant security rapportages* | Ja |
Endpoint set-up en beheer* | Ja |
Endpoint back-up* | Nee |
Control’em Enterprise →
Als Pro, maar inclusief back-up van lokale computers en standaard wijzigingen inbegrepen.
Totale bescherming, wijzigingen én ondersteuning van medewerkers en computers, nog geen €2,25 per dag
Wat kost het?
Prijs per account (medewerker) | € 12,25 per maand (excl. Microsoft licenties) |
Prijs per device | € 55 per maand |
Wat zit er in?
Microsoft licentiebeheer* | Ja |
Advanced e-mail security* | Ja |
Extra e-mail security opties* | Ja, naar keuze |
Domeinregistratie en beheer | Ja |
DNS beheer* | Ja |
Back-up Microsoft 365* | Ja |
Back-up bij CoDesk | Optioneel |
Contact met servicedesk | Via e-mail en telefonisch |
Support | Ja, per device |
Wijzigingen* | Ja, standaard wijzigingen |
Online CMDB* | Ja |
Tenant security baseline* | Custom op verzoek |
Tenant security rapportages* | Ja |
Endpoint set-up en beheer* | Ja |
Endpoint back-up* | Ja |
CoDesk Desktop →
Een volledige en rijke online werkplek zonder lokale afhankelijkheden. Zeer snel op te leveren en in diverse configuraties te gebruiken: met of zonder Microssoft (365) Office, als aanvulling op een Control’em inrichting of als fall back optie.
Totale ontzorging zonder verrassingen, voor €1,60 per dag
Wat kost het?
Prijs per account (medewerker) | € 49,95 per maand (excl. Office, storage en applicaties) |
Prijs per device | Niet nodig |
Wat zit er in?
Microsoft licentiebeheer* | Ja |
Advanced e-mail security* | Afhankelijk van de e-maildienst |
Extra e-mail security opties* | Afhankelijk van de e-maildienst |
Domeinregistratie en beheer | Optioneel |
DNS beheer* | Optioneel |
Back-up Microsoft 365* | Optioneel |
Back-up bij CoDesk | Ja (excl. kosten per GB) |
Contact met servicedesk | Via e-mail en telefonisch |
Support | Technisch ondersteuning inbegrepen |
Wijzigingen* | Ja, standaard wijzigingen |
Online CMDB* | Niet nodig |
Tenant security baseline* | Niet nodig |
Tenant security rapportages* | Niet nodig |
Endpoint set-up en beheer* | Niet nodig |
Endpoint back-up* | Niet nodig |
Wat kunnen we voor jou doen?
Haast? Bel 088 1881999
Twijfel? Ook geen probleem
Wat als je nog met veel vragen zit?
Of heb je liever gewoon eerst antwoord op je IT-vragen zonder 'sales'?
Plan dan een gesprek met Ben, onze CTO
Kost je niks, maar levert zeker nuttige
inzichten op.
* Wat is wat?
Set-up per (Microsoft) tenant
Bij het (veilig) inrichten van een Microsoft tenant komt veel kijken. Het aantal dingen die je kan instellen is enorm en een verkeerde instelling kan vervelende gevolgen hebben. Daarom richt CoDesk jouw tenant zodadig in dat je niet snel mis grijpt.
Microsoft licentiebeheer
CoDesk regelt de inkoop en optimalisatie van Microsoft licenties, inclusief makkelijke rapportage en natuurlijk alle diensten netjes op 1 factuur.
De prijzen die CoDesk hanteert volgen de actuele prijzen zoals Microsoft ze per licentie adverteert op haar eigen site.
Back-up Microsoft 365
De back-up van Microsoft 365 dekt alle data van e-mail, OneDrive, SharePoint, Teams en Teams chats.
Advanced e-mail security
Advanced mail security bevat het filteren van mail op SPAM, malware en phishing. Iedere medewerker kan eigen filtering inzien en beheren.
Extra e-mail security opties
CoDesk biedt extra opties aan als:
- beheren van handtekeningen en disclaimers
- filteren op inhoud van e-mail (en bijlagen)
- CEO fraude detectie
- beveiligd versturen en ontvangen van e-mail
- e-mail continuity service (ondervangen van problemen / onderbrekingen bij Microsoft)
- medewerkers te trainen in het herkennen van digitale bedreigingen
- AI patroon herkenning
DNS beheer
Het beheren van de instellingen die horen bij jouw internetdomein die zorgen dat onder andere jouw e-mail goed aankomt, dat e-mail niet als SPAM wordt aangezien, dat je website gevonden wordt, dat SSL (dat je website veilig is) goed werkt en nog veel meer.
Online CMDB
Een CMDB (Configuration Management Database) heb je nodig als je wil vastleggen welke computers (maar andere componenten kunnen ook) in jouw bedrijf gebruikt worden. Standaard vraag van auditors en bij certificeringen is dat je kan laten zien wie waar welke spullen gebruikt en dat die spullen ook goed werken en up-to-date zijn. Dat is met Control’em al helemaal geregeld.
Tenant security baseline
Set van instellingen die er voor zorgen dat het gebruik van Microsoft 365 veilig is én blijft. Denk bijvoorbeeld aan een beleid voor gebruik van mobiele telefoons in combinatie met e-mail, het beleid om bestanden te mogen delen, de standaard inrichting van Teams. In de Pro en Enterprise variant is het mogelijk om andere en/of meer gedetailleerde instellingen te kiezen.
Tenant security rapportages
Dit is een set aan rapportages waar jouw accountant / auditor zeker naar zal vragen. Het geeft weer wat er hoe is ingesteld qua ICT beleid en beveiliging en in welke mate deze instellingen goed geïmplementeerd zijn.
Endpoint set-up en beheer
Computers volgens een veilige standaard instellen voor gebruik en daarna werkend houden is best een klus. Met de geautomatiseerde set-up van CoDesk is het uitgeven van computers snel en eenvoudig.
Endpoint Back-up
Lang niet alle data die je op een computer (het zgn. ‘endpoint’) opslaat en/of verwerkt is data waar de Microsoft 365 back-up naar kijkt. Denk aan data en instellingen van applicaties of data die zich zelf buiten de standaard locaties van OneDrive nestelt. Als die data toch van belang voor je is, dan moet daar een aparte back-up van gemaakt worden.
N.B. : benodige storage wordt apart in rekening gebracht.
Standaard wijzigingen
Een wijziging is standaard indien Microsoft deze aanpassingen via de GUI aanbiedt of wanneer CoDesk dit heeft opgenomen in haar ITM-module. Voor andere wijzigingen overlegt CoDesk met de klant over eventuele kosten.
ITM
ITM staat voor IT Management en is de module waarmee klanten zelf hun eigen ICT voorzieningen kunnen beheren. Elke klant krijgt 1 of 2 (liefst 2) ITM’ers, dus personen die ITM mogen gebruiken. Zij dienen als contactpersoon voor een organisatie vanuit CoDesk. Daar gaat alle communicatie naar toe en zij mogen voor overleg en ter escalatie bellen met CoDesk. Dit geldt met name als voor de rest van de medewerkers alleen contact via e-mail open staat (zie Control’em Standard).
Hoe worden medewerkers geteld?
Een medewerker wordt geteld als een account in de Microsoft tenant waar een actieve Microsoft-licentie aan hangt.
Kosten inrichting tenant en domeinbeheer
Per tenant rekenen we een klein bedrag aan eenmalige set-upkosten, van €250 voor Essential tot €1000 bij Enterprise.
Voor registratie en beheer van het internetdomein rekenen we €15 per maand (op basis van een .nl domein). Het hosten van een website zit daar al bij inbegrepen (indien gewenst). Voor het beheer van domeinen die elders worden gehost kan een afwijkend tarief gelden.
Het unieke van CoDesk
Ons motto: Alles wat je voor een 2e of 3e keer doet kan je beter automatiseren
Wat jij nodig hebt is in de basis niet anders dan wat andere organisaties in jouw branche gebruiken
Waar jij niet op zit te wachten, is investeringen en “uurtje-factuurtje ICT”
Waar wij niet op zitten te wachten is steeds het wiel opnieuw uitvinden en hetzelfde truukje herhalen
Daarom hebben we de basis van onze diensten al helemaal geautomatiseerd
Van het realiseren en configureren van jouw nieuwe IT omgeving, het aanmaken en beheren van gebruikers en applicaties tot aan self-service helpdeskfuncties. Het staat al klaar om direct te beginnen en verder te bouwen.
Zo betaal jij niet de hoofdprijs en houden wij tijd over om nieuwe diensten te automatiseren.
Het voordeel voor jou
Snelheid – Gemak – Amper verstoringen – Lage kosten
Het bewijs
Dat wij onze zaakjes op orde hebben, mag blijken uit onze ISO 27001 certificering:
Maar nog beter: vraag het onze klanten
Onderstaande klanten zijn al lang, soms al heel lang klant. Vaak ooit begonnen in een remote desktop omgeving, maar nu deels of geheel gemigreerd naar Microsoft 365. Of juist helemaal niet omdat dat de klant zich daar beter bij voelt. En dat is geen probleem.
“Als een behandelaar in gesprek met een client niet bij de gegevens kan, dan is dat blokkerend voor de dienstverlening. Daarom hebben wij een ICT-partner die we dit goed kunnen toevertrouwen”
Esther Zonneveld, financieel medewerker
“Bij CoDesk is niks te gek. Als we zeggen: dit en dat lijkt ons handig, dan zetten zij het neer. Desnoods bouwen ze het zelf.
Ze zijn betrouwbaar en 24/7 bereikbaar: per telefoon, per mail of met een online ticketsysteem.”
Marloes Wessels, applicatie consultant