De technische kant van CoDesk
Technische details
De belangrijkste specificaties van onze machinekamer:
- Triple datacenter (Active – Active – Active)
- 100% van alle data (!) realtime in elk datacenter
- Full SSD (NVMe) storage
- Een vierde datacenter (+30 km) voor extra back-up
- Alle ‘compute power’ is gelijk verdeeld over alle datacenters
- Elk datacenter heeft een eigen, redundante internetconnectie
- Monitoring via de hypervisor, PRTG en eigen tooling
- 3 proxy’s voor specifieke toepassingen
- Extern SPAM-filter
- Firewalling op meerdere niveaus: datacenter, VLAN’s, servers, applicaties en users
CoDesk levert Microsoft licenties op basis van
SPLA- en CSP-programma van Microsoft
Flexibiliteit van onze oplossingen
Zo flexibel mogelijk zijn zit in al onze oplossingen. Want de praktijk leert:
- niks zo veranderlijk als klanten. Dus alles moet een parameter zijn.
- techniek verandert snel, dus alles wat je maakt moet agnostisch zijn t.o.v. apparatuur en platform.
- upgraden moet een vloeiend proces zijn, waarbij superusers als een soort verkenners eerst testen en rest daarna naadloos overstapt.
- Maatwerk moet je automatiseren; als 1 klant met een logische wens komt, dan komt de volgende ongetwijfeld snel met dezelfde vraag.
Better safe than sorry
Wij gaan ver in onze standaard opzet.
- Klanten vergeten lokale beveiliging. Wij zorgen dat centraal alles al geregeld is
- Klanten weten niet welke back-up passend is. Wij zorgen voor standaard die altijd past
- Klanten willen alles dubbel uitgevoerd hebben, maar willen er niet voor betalen. Wij hebben het ondertussen al driedubbel staan.
- Op een dag gaat er een accountant lastige vragen stellen, en dan moet alles aantoonbaar en meetbaar zijn. Dat is dus allemaal al voorbereid.
Natuurlijk bieden we ook ‘lichtere’ oplossingen, maar dat is dan op verzoek en na een goed gesprek!
Alles wat je meer dan 2 keer moet doen, moet je automatiseren!
Meten is (zeker) weten
Hoe we zo zeker zijn dat onze oplossingen werken:
- Performancemetingen doen we op ketens van processen (zoals inlogsnelheid, e-mail roundtrip en website transacties)
- We bedienen enkele duizenden actieve accounts met 1 directe supportmedewerker aan de telefoon. En die telefoon gaat gemiddeld maar 3 keer per dag.
- Ons helpdesksysteem ontvangt gemiddeld maar 40 tickets per week.
- Onze facturatie is 99+ % gebaseerd op ‘recurring’ inkomsten; bewijs dat we weinig onverwachte zaken hoeven te pareren.
- Onze ISO 27001-certificering was in 3 maanden geregeld en we hebben nog nooit iemand moet trainen om de ‘juiste’ antwoorden te geven.
Servers
Bedrijven
Desktops
Accounts
Wat kunnen we voor jou doen?
Haast? Bel 088 1881999
Twijfel? Ook geen probleem
Wat als je nog met veel vragen zit?
Of heb je liever gewoon eerst antwoord op je IT-vragen zonder 'sales'?
Plan dan een gesprek met Ben, onze CTO
Kost je niks, maar levert zeker nuttige
inzichten op.
Don’t believe the hype. Klanten raken vaak gestresst van alle buzzwords, maar wees gerust: wij bouwen op basis van kennis, proven technology en een gezonde portie achterdocht: eerst zien, testen en dan pas geloven.