They don’t call us anymore….

door | 12 mei 2018

Weet je wat irritant is ?

Als je steeds een helpdesk moet bellen voor de meest eenvoudige verzoeken. Of dat je wel een factuur krijgt voor je IT, maar geen idee hebt hoe je provider nu precies aan die gegevens komt. Je kan de gegevens vaak wel krijgen maar je moet er dan wel zelf achter aan zitten.

Ook zeer irritant als je juist aan de andere kant van de lijn zit (althans, dat vinden wij….). Er zijn namelijk nog zo veel mooie dingen voor je klanten te bedenken en te bouwen, maar je komt er niet aan toe als je het verkeerd aanpakt. En dan vooral door die vaak simpele dingen die je steeds weer voor je klant moet activeren, aanpassen, rapporteren of verwijderen. Dat schreeuwt om een andere aanpak. En die aanpak gebruiken we nu sinds onze start in 2011 met succes.

Wij worden echt steeds minder gebeld…

Niet gebeld worden, daar maken wij een sport van… Niet dat we geen leuke klanten hebben of zo. Sterker nog: we zouden onze klanten ook veel vaker moeten spreken. Maar dan alleen over wat we aan nieuwe functionaliteit kunnen bieden. Dus over innovatie.

Innovatie betekent vaak een andere aanpak. Die andere aanpak is in ons geval het automatiseren van maatwerk. Want zoals alle unieke bedrijven eigenlijk voor 95% hetzelfde zijn, zo zijn de wensen doorgaans ook voor 95% hetzelfde. En wat hetzelfde is, kan je doorgaans prima automatiseren.

De andere aanpak: ITM mét MAYO

We hebben nu onze vierde versie van ITM (IT Management) in productie gezet. Daar zit nu een hele berg meer MAYO in, ofwel: Manage and Analyze Your Own.

Met ITM kan elke klant zonder enige kennis van ICT zelf zijn / haar werkomgeving beheren. Resellers kunnen er alle omgevingen van hun klanten in beheren of hun klanten helpen met het “beheer”. Tussen aanhalingstekens want het is echt ‘easy as pie’.

Alles staat op 1 plek, in 1 simpele interface en per onderdeel ingedeeld. Gebruikers aanmaken, rechten uitdelen, applicaties toewijzen, shares aanmaken, mailboxen beheren, look&feel instellen en rapportages ophalen over alles wat voor factuur, service en security van belang is.

We merken nu zelf ook dat we weer een forse stap gezet hebben: zelf pakken we nu ook steeds meer ITM voor support in plaats van allerlei managementconsoles. En dat biedt ons weer tijd voor het ontwikkelen van: AHA!

AHA! Azure Hassle Away

Naast verder bouwen aan ITM werken we aan meer AHA-momenten voor onze klanten. En AHA staat dan voor Azure Hassle Away!.

Nu het gebruik van Azure (= datacenter diensten onder direct beheer van Microsoft) en Office365 semi-verplichte kost is geworden, zien klanten door de bomen het bos helemaal niet meer. Het gaat binnen het concept van Azure weliswaar steeds minder over infrastructuur en meer over diensten, maar is dat simpeler?

Voorbeeld: je hoeft in het Azure-concept bijvoorbeeld geen SQLserver meer op een server te installeren, maar je neemt ‘gewoon’ de SQLserver database af als dienst. Waar die draait en wie die beheert is geen relevante vraag meer (dixit Microsoft).

Op zich een leuk idee, maar je moet zo’n dienst nog steeds configureren binnen de opzet van jouw bedrijf: er moeten mensen bij kunnen, autorisaties bepaald worden en de applicaties moeten ook nog weten waar de gegevens naar toe moeten. En intern moet een en ander ook weer verantwoord en dus gerapporteerd worden. Je blijft een reeks van activiteiten houden die je (beter) kan automatiseren. Dan kan je die geautomatiseerde processen weer terugleggen bij een aantal key-users zodat die zonder technische kennis toch de juiste functionaliteit kunnen beheren. Ofwel een versie van ITM, maar dan voor Azure / Office365 klanten. En dat is de AHA!-beleving die we bieden, zeker omdat Microsoft nogal voortvarend haar diensten aanpast zonder dat klanten daar veel invloed op hebben. AHA! is dan het filter voor de eindgebruikers waar die verassingen worden opgevangen.

Hub functie

De verschijningsvorm van ‘werkplekken’ verandert geleidelijk en wordt steeds diverser en mobieler. De noodzaak tot centrale regie en overzicht wordt echter steeds groter, zeker met wetgeving als de AVG en steeds meer verplichte certificeringen. Heel paradoxaal: nieuwe IT-voorzieningen zoals Office365 zouden alles juist makkelijker moeten maken, maar de regie over IT houden wordt -zeker voor de kleinere organisaties- steeds complexer.

Al deze ontwikkelingen en onze ervaringen geven ons duidelijk bevestiging wat onze forte is: zorgen dat klanten op een veilige, eenvoudige, snelle en vooral consistente wijze gebruik kunnen maken van hun IT.

Onze toekomst is dan ook het bijstaan en begeleiden van de klanten naar toekomstige oplossingen. Dat zal ergens leiden tot het bieden van een soort ‘hub’ functie. Vanuit die centrale voorziening kunnen bedrijven hun werknemers voorzien van een uniforme en gecontroleerde (en dus meetbare) toegang tot hun accounts, applicaties en data die dan ergens bij de diverse cloudleveranciers draaien.

En de eindgebruiker…? Die zal niet eens weten wat er op de achtergrond met elkaar verweven, gekoppeld, geautomatiseerd en geregeld wordt. En zo hoort het ook.

Onze oplossingen op een rij

Online werkplek

Online werkplek

Werkplekbeheer

Werkplek beheer

Azure beheer

Azure beheer

Microsoft 365

Microsoft 365

Servers

Servers

Applicatie hosting

Applicatiehosting

Terminals

Terminals

Cloud opslag

Data storage

Telefonie

Telefonie

Online back-up

Online storage

Webhosting

Webhosting

Consultancy

Consultancy

Support

Support

Selfservice

Selfservice

 

Online werkplek

Online werkplek

Werkplekbeheer

Werkplek beheer

Azure beheer

Azure beheer

Microsoft 365

Microsoft 365

Servers

Servers

Applicatie hosting

Applicatiehosting

Terminals

Terminals

Cloud opslag

Data storage

Telefonie

Telefonie

Online back-up

Online storage

Webhosting

Webhosting

Consultancy

Consultancy

Support

Support

Selfservice

Selfservice

 

Online werkplek

Online werkplek

Werkplekbeheer

Werkplek beheer

Azure beheer

Azure beheer

Microsoft 365

Microsoft 365

Servers

Servers

Applicatie hosting

Applicatiehosting

Terminals

Terminals

Cloud opslag

Data storage

Telefonie

Telefonie

Online back-up

Online storage

Webhosting

Webhosting

Consultancy

Consultancy

Support

Support

Selfservice

Selfservice

 

Staat de gewenste oplossing er niet bij?

Neem contact met ons op via sales@codesk.nl of via telefoonnummer 088 - 188 1999
We kijken graag hoe we jouw wens kunnen invullen.

Te hoge kosten?

Je bent niet alleen als je het gevoel hebt dat je ICT te duur is. Want je krijgt voor ieder klein dingetje een factuur: Office, een tooltje hier, tooltje daar, licenties, servers, internet, etc. Het telt snel op en varieert sterk per maand. En het is niet altijd even duidelijk waar je nu precies voor betaalt, maar je wilt het risico niet lopen dat er iets omvalt, dus dan toch maar betalen.

Wij doen het anders

CoDesk is transparant in wat alles kost. En vooral ook dat je vooraf weet waar je wel en niet voor betaalt. Zelf houden we ook niet van verrassingen en onduidelijkheden. We bieden een heel pallet aan diverse werkplekken: voor de medewerker die alleen een formulier moet kunnen invullen of online e-mail moet kunnen gebruiken tot een plek waar volledig secure de zwaarste applicaties moeten kunnen draaien.

Voor elk budget

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties. We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de kosten voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking.

Gratis advies

Is jouw ICT niet flexibel (genoeg)?

Wil je een simpele aanpassing en krijg je te horen dat het niet kan? Wordt iedere wens voor verandering geblokkeerd omdat je systeem verouderd is? Of is het je huidige leverancier die maar één manier van werken heeft en dat is zíjn manier van werken? En alleen voor veel geld kan het anders?

CoDesk biedt een volledig flexibele opzet met migraties zonder set-upkosten. Daarna is het mix & match uit al onze diensten. Van de simpelste mailbox op je telefoon tot een high-end eigen infrastructuur met alles er op en er aan.

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties.

We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de soorten werkplekken voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking. 

Gratis advies

Is jouw ICT verouderd?

Leeftijd komt met beperkingen. En die beperkingen – zeker in IT – zitten je in de weg. Bijvoorbeeld je provider die je forceert om tegen betaling naar een andere server te gaan. Of je software die meldingen geeft end-of-life te zijn, terwijl upgraden niet zomaar kan, je data raakt en je IT-leverancier er al gretig een fikse offerte voor heeft neergelegd.

Niet up-to-date = risico

Kortom, aIs jouw IT-omgeving niet meer up-to-date is, dan beperkt je dat in je mogelijkheden en het is ook nog eens een beveiligingsrisico. Tijd om er wat aan te doen!

Bij CoDesk hebben we alles al klaar staan om jouw omgeving weer helemaal bij de tijd te brengen. En dat kost je nog niks ook. Sterker nog: je mag het eerst gratis proberen.

Gratis upgraden

Geen catch! Je zit dus nergens aan vast, je kan zonder risico's testen en daarna per maand schakelen tussen de verschillende opties. Je bent volledig flexibel in kosten én opties. En heel belangrijk: wij houden jouw omgeving ook altijd up-to-date.

Gratis advies

Is jouw werkplek wel of niet veilig?

Lastig om zelf te bepalen in een wereld waar de dingen zo snel veranderen. Niet alleen qua techniek, maar ook op het gebied van wetgeving.

Jouw zorgen de deur uit

Gelukkig hoef je ook niet zelf te doen. CoDesk bouwt haar diensten op basis van haar ISO27001 certificering en met oog voor de zaken die bedrijven geregeld moeten hebben qua ICT. Denk aan waarborgen ten aanzien van de AVG en bewaartermijnen voor de fiscus. Maar denk ook aan anti-malware bescherming, back-up strategieën en monitoring. Alles zit er eigenlijk al in. 

Dat scheelt jou weer kopzorgen. Hoef je je alleen nog maar bezig te houden met hoe je wil werken

Gratis advies

Andere vraag over ICT?

Heb je een andere vraag of wil je concreet advies over een onderwerp? We gaan graag even met je zitten om te kijken wat we voor je kunnen doen. We zijn sowieso fan van leuke maatwerkoplossingen (waar we dan graag weer een standaard voor verzinnen) en tijdens een bak koffie borrelen vaak de best ideën op.

Kost je niks, kan veel opleveren!