Wat u na de vakantie niet kan ophalen bij de afdeling “Lost and Found” is uw wachtwoord. Vervelend, want wachtwoord vergeten komt regelmatig voor en dat kost zowel de gebruiker als de hele organisatie tijd en geld.
In de meeste gevallen moet je bij een vergeten wachtwoord contact opnemen met een helpdesk. Of in het geval van CoDesk met de persoon die de wachtwoorden kan resetten in ITM. Dat is op zijn minst irritant.
Wij hebben nu een dienst die dat oplost: SSPR, ofwel Self Service Password Reset dienst.
Via SSPR kan iedere gebruiker op een veilige wijze het wachtwoord resetten zonder afhankelijk te zijn van anderen. Via 3 stappen wordt de identiteit van de aanvrager gecontroleerd op basis van het e-mailadres, mobiel nummer en een unieke link naar het nieuwe wachtwoord.
En ja, er zijn meer leveranciers die iets dergelijks bieden. Maar altijd tegen betaling en als provider leg je de gegevens van klanten dan in de handen van een ander. Dat hebben we nu dus zelf opgelost. Zonder zorgen over privacy en zonder meerkosten beschikbaar voor alle CoDesk klanten. Gewoon, omdat het kan.