Simpel storingen voorkomen
Als ik bij klanten op bezoek kom voor een storing, dan word ik vroeg of laat wel naar de meterkast geleid. Een paar routers, een paar switches, een paar splitters en soms nog een telefooncentrale. Maar in ieder geval een hoop kabels.
Maar al die ‘paren’ zijn wel een heleboel spullen bij elkaar. Als ik ergens naar wijs dan weten de gemiddelde klant eigenlijk niet wat ze er aan hebben. Dan denk ik: Keep It Simple, Stupid.
Systematisch opschonen
Mijn advies: maak een foto van hoe het er nu uit ziet en doe elke week iets weg wat niet meer nodig is. Maar hoe weet ik dat dan zult u vragen…
Het is eigenlijk simpel: haal om te beginnen de apparaten eruit die UIT staan.
Zet daarna eens een apparaat gepland uit wat je niet denkt nodig te hebben. Als er na een paar weken niemand heeft geklaagd dan kan dat apparaat ook wel uit de kast.
Overzicht en betere support
Een legere kast zorgt dat je:
- minder last zal hebben van apparaten die elkaar storen
- beter geholpen wordt door een helpdesk als ze je vragen iets op te lezen, in te stellen of uit / aan te zetten
- makkelijker kan onthouden waar het apparaat voor is
- minder stroom verbruikt (altijd een goede reden)
Durf het te doen en breng zelf je storingen omlaag!
Wat kunnen we voor jou doen?
Haast? Bel 088 1881999
Twijfel? Ook geen probleem
Wat als je nog met veel vragen zit?
Of heb je liever gewoon eerst antwoord op je IT-vragen zonder 'sales'?
Plan dan een gesprek met Ben, onze CTO
Kost je niks, maar levert zeker nuttige
inzichten op.