Have you tried turning it off and on again?
South Park maakte er ooit een hele aflevering over en de IT Crowd* zou er nu nog steeds de telefoon mee opnemen: Have you tried turning it off and on again? Humor omdat het zo ontzettend herkenbaar is. Ook u zal vast wel eens met de stekker in uw hand hebben gestaan of misschien zelfs op uw knieën in de meterkast: de stekker er uit en daarna er weer in en op magische wijze zijn alle netwerkproblemen weer verdwenen.
Nu moet ik helaas bekennen dat ik dat probleem helemaal niet heb. Mijn stekker heb ik geautomatiseerd. Niet via IOT, noch via ‘Klik Uit Klik Aan” of andere domotica.
Nee, ik ben mijn lokale doe-het-zelf winkel ingelopen (maar de Blokker kan ook) en heb er een simpele tijdklok gehaald.Die tijdklok staat altijd aan, behalve op zondagochtend tussen 04:00 en 04:05. Dan slaap ik toch nog of ik doe in ieder niet iets waar in mijn computer of netwerk voor nodig heb. Mijn hele netwerk gaat dan heel even uit én weer aan. Zo begin ik de week steeds met een fris gereset netwerk. En dit werkt ook voor printers, scanners etc. Alles waar maar iets in zit wat op computer lijkt moet af en toe een verse start hebben.
Intussen draait dit “zeer” geavanceerde systeem al op verschillende plekken bij meerdere klanten. Dus bij deze: een tip van €7,49
Mail naar sales@codesk.nl
Of bel 088 - 188 1999
Wil je liever nog niet met een sales in gesprek maar eerst antwoord op je IT-vragen? Dat kan! Plan dan een gesprek met Ben, onze CTO. Hij heeft alle IT-antwoorden.